TECHNICAL SUPPORT SPECIALIST – REFRIGERATION SPARE PARTS

Obor: Výroba a průmysl
Lokalita: Beroun
Druh úvazku: Plný úvazek
Požadované vzdělání: Střední škola
Zveřejněno: 22. 4. 2022

O společnosti

Carrier je světovým leaderem v nabídce technologií vytápění, klimatizování a chladírenských řešení. Ať je projektem zachování fresek na stropě Sixtinské kaple, inovativní vytápění bazénů pro plavce světové třídy, nebo vedení hnutí ekologického stavebnictví v nejpokrokovějších městech světa, rozhodně zde najdete zaměstnance společnosti Carrier. Tým Carrier každý den usiluje o pokoření některé z nejunikátnější a nejnapínavějších globálních výzev souvisejících s vytápěním, klimatizací a chlazením.

Popis pozice

The technical support has full responsibility about parts identification and rebuilding questions.

Serve customers and other departments concerning technical related questions concerning spare parts.


Responsibilities:

  • Customer support on technical requests/questions->Solve incoming parts identification tickets
  • Customer support for cabinet refurbishment->Solve incoming rebuilding tickets
  • Definition of KITs and assembly groups
  • Cooperate with R&D departments in case of replacement or further clarification
  • Reading 2D drawings
  • Seek opportunities for process, workplace and quality improvement
  • Cooperation on actual projects
  • Respect EHS rules
  • Respect company ethic rules


Co hledáme

Profile:

  • Technical background/experience
  • Capable to read 2D drawings
  • Ability to work in international team->Enhanced knowledge of English language
  • Good coordination skills
  • Open personality and willing to learn
  • Problem solving skills
  • Customer focused


Advantage:

  • Mechanical engineer

KPIs:

  • Provide feedback to the customers within 24 hours in 90% of the cases
  • Solve 95% of incoming parts identification tickets within 72hours
  • MFA result concerning ESPC