V práci mám život plný karambolů

Obor
Automobilový průmysl
Doba čtení
5 minut
Zveřejněno
8. 4. 2021

Honza Vlasák je milovníkem netradičního cestování, sportovcem a talentovaným vývojářem z Digiteq Automotive, který pomohl milionům řidičů jezdit bezpečněji. Seznamte se s člověkem, který se podílel na vývoji bezpečnostních systémů třeba právě ve vašem voze!

Honza Vlasák nastoupil do Digiteq Automotive jako specialista řídicí elektroniky zádržných systémů v roce 2015, hned po ukončení studia na vysoké škole. Od té doby mu pod rukama prošly stovky koncernových aut, které během testování musel nechat zničit, aby zjistil, jak jejich systémy reagují při nehodě. Nyní se jako vedoucí tematického pole „Asistenční systémy a bezpečnost vozů“ stará o to, aby lidé jezdili bezpečněji.

V čem je tvoje práce specifická?

Troufám si tvrdit, že v celé Evropě na podobné pozici nenajdete mnoho lidí. Společně s týmem skvělých kolegů se podílíme na vývoji systémů, které využívají miliony lidí na silnicích: konkrétně například adaptivního tempomatu nebo systému pro udržování v jízdním pruhu. Máme tak přímý vliv na zvyšování bezpečnosti řidičů, v čemž vidím velkou přidanou hodnotu naší práce. 

Tvůj tým má v současnosti 30 členů. Co všechno máte na starosti?

Jedním z našich témat je třeba bezpečnostní funkce PreCrash, která má za cíl zabránit nehodě nebo alespoň zmírnit její následky. Z pohledu biomechaniky se snažíme zlepšit pozici posádky před nárazem. A vytváříme i podružné funkcionality, které například před samotným nárazovým dějem dovřou boční okna i panoramatickou středu tak, aby do kabiny nepronikly úlomky skla. Jednou z věcí, které nás v poslední době hodně zaměstnávají, je spojení funkce PreCrash se systémem zadních radarů. Když se k vozu zezadu rychle blíží jiný objekt (vozidlo), aktivuje váš vůz nouzová světla, přitáhne reversibilními bezpečnostními pásy posádku vpředu a celkově připraví vůz na náraz. To je velká novinka, protože se zatím vždy řešil pouze čelní náraz. 

Dalším důležitým tématem jsou asistenční systémy. Převážně jde o nízkorychlostní systémy, jako jsou parkovací funkce, robotizované parkování a parkovací kamery. Z oblasti vysokorychlostních systémů jde o funkce zadního a předního radaru. Cílem je, aby zmíněné asistenční systémy fungovaly ve všech možných modelech i jejich derivátech v rámci skupiny Volkswagen, tj. od Škody Citigo až po Audi Q7.

Pokud vás téma zaujalo, koukněte na volné pracovní nabídky Digiteq Automotive a přidejte se k Honzovi do týmu, kam zrovna hledá nové kolegy. 

WinProp Specialist (automotive - asistenční systémy)

R&D Specialista - asistenční a komfortní systémy

Vývojář testovacího prostředí pro Ethernet ve voze

Podívejte se i na zajímavé video z natáčení PreCrash funkcí: 



@podporovaný článek